Pages

zaterdag 24 januari 2015

Stoffige kleurboeken

He he, hier zijn we dan! Alweer 24 dagen januari en al die tijd stond mijn blog weer eens stil. Reden genoeg om weer eens wat te bedenken wat ik zou kunnen vertellen of laten zien. En een beetje op aandringen van mijn trouwste lezeres, mijn moeder (thanks mam!), werd het wel tijd ook!
     Ondertussen was ik bezig met mijn LOI cursus illustreren en heb ik van alles getekend, vriendinnen gesproken die ik ook al heel lang niet meer had gezien en... oude kleurboeken ontdekt van toen ik een jaar of vijf was. En bij dat laatste had ik het idee alsof ik een schat gevonden had! Het kind in de snoepwinkel kwam naar boven en ik heb mijn kleurtjes gepakt en ben gaan kleuren.

Nu kan je in heel veel boekwinkels kleurboeken voor volwassenen vinden, en ja sommige platen zijn tof. Maar niets is beter dan oude kleurboeken uit je jeugd (en dat terwijl ik maar 23 ben) waarbij je ingekleurde platen ziet en versteld staat van het gekras dat als inkleuren werd gerekend, en dat je vervolgens dan je inkleurprestaties vergelijkt met die van vandaag de dag. Niet zo heel veel veranderd!
    Oké, ik ben nog perfectionistischer geworden dan toen, de punten heb ik eerst allemaal mooi geslepen en heb de potloden daarna op kleur gelegd en daarna kon ik pas beginnen met inkleuren. Nadat ik eerst moest verzinnen met welke kleuren ik wilde beginnen...     

Eind goed al goed. Ik heb weer een nieuwe bezigheid erbij en heb bij deze weer iets geplaatst op mijn blog, nu nog zien vol te houden dat vaker (én regelmatiger!) doen. Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen