Pages

zaterdag 30 mei 2015

Een arm die 'piep' zegt...

"Het is stil in de kamer, op wat geklik van een toetsenbord na. Ik slaak een diepe zucht en kijk naar de laatste e-mail voor de klant. Tevreden over mijn resultaat klik ik op 'verzenden'. Nu wachten op wat de (eenmalige) klant, die ik als hobbyist heb, gaat zeggen.
    Ik kijk op de klok die de tijd lekker weg tikt. Overig ook het enige geluid dat de kamer vult, want mijn muziek heb ik maar af gezet. Wat een herrie was dat zeg! Vroeger kon ik er nog mee werken, nu niet meer...

Maar dan, in die stilte hoor ik een geluid, om specifieker te zijn, een piep.
Een piep? Heb ik een muis in m'n kamer? Ik kijk om me heen, vervolgens onder m'n bed, mijn bureau, maar het gepiep lijkt daar niet vandaan te komen. Ik krap achter m'n oor, wat raar, want ik dacht toch echt gepiep te horen. En dan begint het weer, maar nu veel harder. Ik blijf stokstijf staan. Wat is dat toch? En terwijl ik mijn hand omhoog doe, wordt het weer harder. Zo hard dat het lijkt alsof het heel dichtbij is. 


Vol verbazing kijk ik met grote ogen naar mijn hand. Maar... Maar... Mijn hand, mijn dominante rechterhand, is veranderd in een muis die mij met z'n kraaloogjes vrolijk aankijkt, zwijgt, en op het moment dat ik mijn mond wil openen besluit om extra hard 'piep' te zeggen. Wat er daarna gebeurde, geen idee, want de muis zit er nog steeds, piept soms minder en dan weer heel hard. En mij maar vrolijk blijven aan kijken..."




Een paar weken geleden, maand misschien al, kreeg ik erg veel last van mijn pols. Ik had net een paar opdrachten gedaan, waarbij ik veel had moeten tekenen en veel voor achter de pc moest zitten. En hoe fijn ik die opdrachten ook vond, mijn pols bleek er minder plezier in te hebben. Dus nu zo'n twee weken geleden ben ik naar de huisarts gegaan en hij zei dat het overbelaste pezen waren, waarvan de pijn soms ook doorschoot naar mijn vingers en monnikskapspier. En dus mag ik sinds die tijd met een brace lopen. Dat verklaard ook dat ik afgelopen tijd niet heel erg veel getekend en gepost heb.
Nog een paar weken volhouden en hopen dat het drastisch minder wordt, en dan weer langs de huisarts...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen